18 Eylül 2013 Çarşamba

Çizgili şifon etek

Merhabalaarr,

Bir süredir şifona takmış durumdayım. Yaklaşık bir ay kadar önce kardeşim için diktiğim bu eteği Kendin Dik Blogunun sahibesi İrem hanımın Eline Sağlık programındaki tarifine göre dikmeye çalıştım. İrem hanım programda akıllara zarar bir hızla iki tane böyle etek dikmişti. Üstelik kalıp çıkarmayı da tarif ederek.
Ben bir ay önce diktiğim bu eteği ancak şimdi fotoğraflayabildim. Hemen de sizlerle paylaşmak istedim zaten çok bekledi değil mi? :)

Dikiş aşamaları çok basit hepinizin bildiği şeyler ama ben bir kere çekmişim fotoğraflarını onları da paylaşayım dedim. İyi seyirler dilerim .....






 
İlk önce bir dikdörtgen kestim. Kolaya kaçtım yine beline lastik takacağımız için öyle bel oyuklu pensli birşey yapmak istemedim.
 

 Daha sonra fransız dikişiyle iki yanları birleştirdim.
 
 
İçinin astarına da aynı işlemi uyguladım ve bel kısmını kumaşın düzünün üzerine çevirerek diktim.
 
 
Kemerin dikilmiş hali bu şekilde.

 
Son olarakta eteğini iki kat kıvırdım, beline lastiğini geçirdim ve biiittiii....

 

 Kardeşim eteğini çok beğendi bence çokta yakıştı.
 
 
Şimdi deneyimli dikiş severler diyecekler ki "belini azcık oyaydın iki de pens ataydın böyle yanları bol bol durmazdı". Verebileceğim tek cevap ancak HAKLISINIZ olacak :)  
 
Herkese sevgiler byee
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder