26 Eylül 2017 Salı

DEGAJE YAKA BLUZ VE KALIBI

Merhababa 

Genellikle yakası derli toplu modelleri giymeyi tercih etsem de, bu sefer bir değişiklik yaptım ve bir degaje yaka bluz dikmeye karar verdim. 




Bluzum için Burda dergisi 2013/01 sayısının kapağındaki bu en derli toplu degaje yakalı kalıbı kullandım. Sorunsuz bir kalıp dikmek isteyenlere tavsiye edebilirim.  




Kumaşım kaygan bir kumaş aslında ama modelden midir bilmem dikişi çok kolay oldu.  

Kalıptan bağımsız olarak eteğini arkası uzun önü kısa olacak şekilde biçtim ve yanlardan yırtmaç bıraktım. 


Pantolonla, etekle bol bol giydim bluzumu. Onları da instagram da görebilirsiniz.  

Sevgiler 


19 Eylül 2017 Salı

Göz Migreni - 2

Merhaba,  

Bir dikiş blogu yazdığım halde, 2014 yılında göz migreni hakkında yazdığım bu yazı en çok okunan ve en çok soru aldığım yazılarımdan biri oldu! :) 

Bu rahatsızlığı yaşayanlardan sık sık nasıl oldu, neler yaptınız, şimdi nasıl, geçti mi gibi sorular aldığım için yaşadığım süreç ve son durumla ilgili genel bir yazı yazmak istedim. 


İlk olarak şunu söylemeliyim, evet can sıkıcı bir rahatsızlık ama çaresi de yok değil. Allah dermansız dert vermesin diyelim ve halimize şükredelim



Şimdi kısaca o dönem neler yaşadığım, devamındaki ilaç tedavisi ve şuan ki süreçle ilgili bilgiler vermeye çalışayım. 



İlk atağı yaşadığımda eşimle sokaktaydık ve ben birden insanların yüzlerinin sol tarafını özellikle gözlerini görememeye başladım. Bir bütün olarak insanlara baktığımda bulanıkta olsa görebiliyordum ama yüzlerine baktığımda sol taraflarını göremiyordum. O anda eşimin koluna sıkıca sarıldım ve "sanırım kafayı üşüttüm" dedim. Evet o anda benim gibi ya gözlerinizi ya da akıl sağlığınızı yitirdiğinizi düşünebilirsiniz ancak paniklemeye gerek yok! 

Yarım saat kadar yolumuzun üzerindeki her şeye dikkatlice baktım ama değişen bir şey olmadı. Yarım saat sonra ise ensemden başlayan bir ağrı ile gözlerim düzeldi. Takip eden günlerde gittiğimiz bir Nörolog ve bir Psikiyatrist durumu anlamayınca benim ataklarım haftada üç defaya kadar çıkmaya başladı. Artık tek başıma sokağa çıkmaya korkar olmuştum çünkü ne zaman ve ne şiddette olacağı hiç belli olmuyordu. Olduğu anda ise en az yarım saat oturup geçmesini beklemem gerekiyordu. Daha sonra başka bir Nörolog doktora gittik, nihayet o teşhis koyabildi ve başladı tedavi süreci.


Verdiği ilacın ilk kutusunu bitirdiğimde ataklar neredeyse kesilmişti. Ancak doktor ilacı üç ay daha kullanmam gerektiğini söylemişti. İlaca devam ettim fakat o süreçte bir şeyler ters gidiyordu ve ben farkında değildim! 



Hadi itiraf edin, sizinde aranızda benim gibi ilaç prespektüsündeki yan etkileri okuduktan sonra kendini dinleyip ilacın yan etkilerini görmeye başladığına inananlarınız vardır :) hadi hadiii! Ben eskiden inanırdım ve bu migrenden kurtulmak için üç ay boyunca ilacın yan etkilerini okumadan ilaca devam ettim. Bu üç aylık dönemde tamamen farklı bir Hande olmuş, bomboş bakıyor, kimseyle iletişim kuramıyor ve aşırı kilo alıyordum. Herkes neyin var diye sorup duruyor, nasihatler ediyorlardı ama benim bir şeyim yoktu! Nihayet durumdan şüphe edip ilacın yan etkilerini okumaya karar verdiğimde, tüm belirtilerin bende nüksettiğini gördüm. Migren ataklarım da geçtiği için tekrar ederse doktora gider başka bir ilaç isterim diyerek ilacı bıraktım. Zamanla kendime geldim ama kilolar kaldı. Bu tür ilaçları kullanırken tuz alımına çok dikkat etmek gerekiyormuş. Doktor beni bu konuda uyarmadığı için herhangi bir diyet uygulamadım ve kilo almam kaçınılmaz oldu. Prespektüs meselesini merak ediyorsanız da, artık her ilacın yan etkisini okuyorum ilaç dokunacaksa okusanız da okumasanız da dokunuyor zaten. Saçma ve komik belki ama böyle hissedenler için bunu da özellikle yazdım.    



Eveeet, yaklaşık 7-8 ay öncesine kadar hiç migren atağı yaşamamıştım. Ama bir gün yine oldu! Çok hafifti ve 5-10 dakika içinde yerini baş ağrısına bırakarak geçti. Şimdilerde ara ara özellikle sağ kaşımın üstünde bir ağrı ve hafif bir bulanık görme şeklinde kendini gösteriyor. Sanırım seyrini biraz değiştirdi artık. 



Bu süreçte öğrendim ki bunu tetikleyen faktörlerden en önemlisi göz yorgunluğu! Bende uykusuzluk, güneşin ve bilgisayar, televizyon, telefon gibi cihazların aşırı ışığına maruz kalmak migren ataklarının gelişmesine sebep oluyor. Evet yaklaşık 20 yıldır günde 8 saat bilgisayar karşısında çalışıyorum ama bende migrene sebep olan faktörlerden biri de maalesef gece yarılarına kadar dikiş dikmiş olmamdı! Düşünsenize bütün gün bilgisayar karşısında çalışmışsınız, uykusuzsunuz ve inatla gecenin bir yarısı loş ışıkta dikiş dikmeye çalışıyorsunuz ve ertesi gün 2-3 saat uyku ile tekrar işe gidiyorsunuz. Böyle bir düzende migren hastası olmamanız için hiçbir sebep yok. 



Peki ben ne yapıyorum... 

Benim migren ataklarım, genellikle uzun süre bilgisayar karşısında dikkat gerektiren işler yaptığımda, telefona uzun süre baktığımda, güneşe gözlüksüz çıktığımda yani kısaca gözlerimi çok yorduğum zamanlarda tekrar ediyor. Dediğim gibi full sekiz saat bilgisayar karşısında çalışıyorum ve işim dışında internetteki çok uzun yazıları okumamaya, videolar izlememeye özen gösteriyorum çünkü uzun süre ekrana odaklandığım da görme bozukluğu başlıyor ve ertesi gün mutlaka baş ağrısı çekiyorum. 


Özellikle telefon! Mesela instagram da uzun süre dolaşmak benim için tam bir migren tetikleyici. Ekranın ışığı ve o kaydırma hareketi gözleri inanılmaz yoruyor. Onun için eğer gün içinde çok yorulduysam telefona bakmamaya çalışıyorum dayanamayıp bakarsam da kısa süreli de olsa tercihimi instagramdan yana kullanıyorum, napiiimm :) Neyse ki televizyon izlemek gibi bir alışkanlığım yok da ondan kurtardım :) 

        
Onun dışında uyku çok önemli, doktorlar 5 saati deliksiz en az 8 saat uykunun şart olduğunu söylüyorlar. Benim uyku düzenim bozulduğu zaman da migren atağım başlıyor.  


Veee kafein kullanımına dikkat etmek gerekiyormuş. Mesela çok sevsem de kahve bana dokunuyor ama günde bir adet Türk kahvesi tüketilmesinin migrene iyi geldiğini söyleyenler de var. Bunu doktora danışmak lazım! Diğer alkol ve sigara kullanımının sakıncalarından ise bahsetmeme gerek yoktur sanırım. Direk yeşilaycı olmanızı tavsiye ederim ;)   



Yukarıda da dediğim gibi ben de migrenin seyri biraz değişti, bazen sadece ufak bir ağrı, bazende bulanık görme şeklinde gösteriyor kendisini. Böyle durumlarda eğer önlem almazsam üç gün süren bir baş ağrısı serüveni başlamış oluyor. Bunun için hissettiğimde hafif bir ağrı kesici alıyor ve uykuma dikkat etmeye çalışıyorum. 



Aslında özetle mesele gözleri çok yormamak, sağlıklı beslenmek ve düzenli uyumak.   

  
Bunlar tamamen kendi deneyimlerim, tabii ki size en doğru bilgi ve tavsiyeyi doktorunuz verecek. 


Dilerim göz migreni yaşayanlar için faydalı bir yayın olmuştur. Gerçi bir migren hastasının bunu okuması migren tetikleme sebebi ve benim bile yazıp kontrol ederken bir kaç defa migrenim tuttu ama bir seferlik okuyacağız artık :) 



Allah bütün hastalara şifalar versin inşallah. 


Herkese bol sağlıklı günler.


Hande 
     

18 Eylül 2017 Pazartesi

V YAKA TRİKO BLUZ

Günaydın, 


Çarşamba pazarından aldığım bir metre triko kumaş, böyle çok sevilesi bir bluz oldu. 


Esnek kumaşlar için kullandığım kalıbımın sadece yakasını V olarak değiştirdim. Yakayı bantla döndüm, kol ve etek uçlarını da kıvırıp tamamladım.  


Daha önce diktiğim tam daire kloş dantel eteğim ile de kombinledim. 


Herkese keyifli, mutlu haftalar. 


29 Ağustos 2017 Salı

SARI FIRFIRLI BLUZ

Merhaba, 

Bu yaz diktiğim son sarıyı da paylaşayım artık. Pek bir sarı severmişim de haberim yokmuş meğer!!!



Daha önce diktiğim sarı penye elbiseden artan kumaşlarla diktim bu bluzü de. Önce belden itibaren büzgülü ve önü kısa arkası uzun bir bluz diktim. Ama hoşuma gitmedi ve biraz hareketlendirmek için bel kısmını sağdan sola doğru asimetrik bir şekilde biçip büzgüyü üç kat yapmaya karar verdim. Elimdeki kumaş sadece iki kata yettiği için ikisinin arasına dantel bir parça ekleyerek etekleri üç kat yapmayı başardım. Biraz fazla hareketli oldu ama olsun, sevdim ben.







Instagram dostlarımızdan Zehra hanım'ın organize ettiği, dikiş severlerin buluştuğu etkinliğe diktiğimizi giyerek gidecektik ama ben rengi ve fırfırları sebebiyle abartılı bulduğum için giymeye cesaret edememiştim, sadece fikirlerini almak için yanımda götürdüm ama ustalarım beğendiler ve ısrarlara dayanamayıp orada giydim bluzümü.      


Abartılı buluyorsan ve giymeyeceksen niye böyle bir şey dikiyorsun dimi??? Dikiş böyle bir şey işte giymeyeceğin şeyi de sırf zevk için dikersin! 



21 Ağustos 2017 Pazartesi

HAKİ ELBİSELERİM


Merhaba, 

Yine daha önce instagram da paylaştığım elbiselerimle buradayım. Instagram da paylaşmak kolay oluyor tabi! Ama diktiğim şeylerin bloğumda da bulunmasını istiyorum, onun için yavaş yavaş da olsa diktiğim kıyafetleri burada paylaşmaya çalışacağım.    
  
Önce kısacıkta olsa bu sene sevdalandığım haki renginden bahsetmek istiyorum! Genellikle işe giderken sade, abartısız renkler giymeyi tercih ederim. Haki de abartısız ve sıradanlığını sevdiğim en güzel renklerden biri. Ayrıca birçok renk ve aksesuar ile kombinlenebilen çok kilit de bir renk bence. 
Bir haki parçayı siyah, taba, kahverengi, lacivert, beyaz yada siyah beyaz çizgililer ile kombinleyip, gold detaylı takılar ve değişik aksesuarlarla hareketlendirerek hem spor hem de şık bir görüntü elde edebilirsiniz.  

Benim haki parçalar ile yaptığım kombinlerden bazıları da aşağıda. 






  
Tam daire kloş çalıştığım bu dantel eteğimi de bloğum da paylaşmaya fırsat bulamamıştım. Yaz başı yaptığım haki bluz-kloş etek kombinim de bu parçalardan biri. 


Bu elbisemin pek bir detayı yok aslında. Zaten kumaşım da topu topu bu kadar olduğu için çok detaya girişemedim. Düz bir bluz kalıbını uzatarak kumaşa uyguladım. Gömlek yaka yapmayı planlamıştım ama istediğim gibi olmayınca pervaz yapıp bıraktım. Çok rahat bir elbise oldu. 

Bu elbisemin üst bedenine bir gömlek kalıbını bele kadar uygulayarak kullandım. Etek kısmını ise istediğim ölçüde biçtim ama sonra gözüme dar göründü. Daha kloş bir hava yaratmak için üçgen şeklinde kestiğim parçaları yanlara ekledim. Kumaşımın viskon ve desenli olması beldeki bu numarayı ve dikiş hatalarını gizlemiş oldu.  


Gömlek yakası ile uğraşmayıp yakasını biye ile dönüp bıraktım. 



Bu günlükte benden bu kadar, şimdilik hoşça kalın. :) 

11 Ağustos 2017 Cuma

PLAJ ÇANTASI

Herkese Merhaba,
Hayırlı Cumalar,  

Malum artık diktiğimiz 
her şeyi blogdan önce instagram da paylaşır olduk! Plaj çantamı da yine önce instagram arkadaşlarım gördü. Siz hala instagram hesabımı görmediyseniz buradan inceleyebilirsiniz. Bence siz de gelin, biz çok eğleniyoruz orada ;)     



Bir kaç sene önce bu kumaş çok modaydı, gören hemen bir parça alıyordu. Ben de Bakırköy pazarında böyle küçük bir parça almıştım. Ne yapacağıma da karar veremeyince bu zamana kadar bekledi. Geçenlerde bir plaj çantasına ihtiyacım oldu ve hemen değerlendirdim kumaşımı.




Model oldukça basit ancak uygun iğnem olmadığı için dikene kadar iki tane iğne kırdım. Bu nedenle tek askılı yapmak zorunda kaldım.  


Kısaca tarif edersem; 
İstediğim ölçüde bir dikdörtgen parça kestim
Uzun kenarları birleştirip diktim
İçine küçük bir cep diktim 
Çantanın ağız kısmını genişçe içe kıvırıp diktim ve bu parçaya geniş ilikler açtım.
İliklerden hasır bir kemerimi geçirip çantanın ağzını büzdüm. 
Aslında iki askılı bir çanta düşünüyordum ama iğneler dayanmayınca tek bir askı dikip bitirdim. 


Daha önce diktiğim sarı elbisemle de kombinledim. 



Omuzda yada çapraz olarak da kullanılabilen çok amaçlı bir çanta oldu.    


7 Ağustos 2017 Pazartesi

TURUNCU PENYE ELBİSE

Herkese Merhaba, 

Instagramda kalıp denediğimden bahsetmiştim, kendi beden ölçümden çalıştığım kalıbın kol oyuklarını omuzuma oturması için bir beden küçük çizdim, kolları ise yine kendi bedenimden. 

Oğluma pijama dikmek içim aldığım bu kumaşı ise sadece kalıbı denemek için kullandım ama ortaya çok sevdiğim bir elbise çıktı. Denemem penye kumaşla başarılı sayılsa da esnemeyen kumaşlarda ne sonuç verir bilemiyorum. 



Üst bedende herhangi bir detayı yok elbisemin. Belini lastikle büzüp üst bedene ekledim. 


Aslında ilk böyle bir elbiseydi ancak bu aralar fırfır işine fena sardığım için gözüme basit göründü. Eteğini kısaltıp büzdüğüm başka bir parçayı eteğine ekledim. 


Henüz şehir içinde giymeye cesaret edemedim ama çok beğenen oldu bakalım belki bir gün giyerim. 





1 Ağustos 2017 Salı

Vual Kumaştan Diktiklerim

Herkese merhaba, 

Çoğumuz gibi ben de dokunmadan kumaş almayı pek sevmiyorum. İnternetten aldığım kumaşlar ise genellikle daha önce denediğim penye ve viskon gibi kumaşlar. Geçenlerde parcakumask'ın instagram hesabında bu kumaşı görünce desenlerine hayran oldum. Viskon sanmıştım meğer vual kumaşmış. Hiç denememiştim daha önce ama çok beğendiğim için bu güzelliği kaçırmak istemedim. 


Model araştırıp aynısını uygulamak gibi bir huyum olmadığı için en çok modele karar verme konusunda zorlanıyorum bu aralar. Çünkü modelden çok yakışması daha önemli benim için özellikle giyebileceğim bir şey olmalı! 


Şu yakası fırfırlı bluz kararsızlığımın eseridir. Yelekten artan parçalarla diktim bunu. Aslında fırfırı daha uzun olmalıydı ama kumaşı kırpa kırpa kuşa çevirince bu kadar çıktı. Kalıp olarak düz bir bluz kalıbını omuz hizasından biçerek kullandım ve yakasına istediğim genişlikte bir parça ekleyip lastikle büzdüm. Benim tarzım olmayan bir model olduğu için kardeşime hediye ettim.   


Yeleğim ise bir çok renk ve kıyafete uyum sağlaması ile kullanışlı ve sevdiğim bir parça oldu. 



19 Temmuz 2017 Çarşamba

Sarı fırfırlı elbiseler

Herkese Merhaba, 

Son zamanlarda çok şeyler diktim ve instagram da paylaştım ama ramazandı, bayramdı, tatildi derken blogumdan uzak kaldım. Sırayla hepsini paylaşmaya çalışacağım bakalım. 

İlk olarak instagramda da çok beğenilen bu sarı elbiselerden bahsedeyim istiyorum. 

Aslında önemli bir detayı yok bu elbiselerin ancak sarının tonundan mıdır nedir ben bile hayran oldum kendilerine. 

 İlk olarak bu triko elbiseyi diktim. Niyetim düz bir model kesmekti ama dalgınlıkla kumaşı kısa kesmişim, Nasıl uzatırım derken eteğine ayrı bir parçayı büzerek eklemek mantıklı geldi. Model kendi kendine çıktı ortaya tamamen doğaçlama :) Bunu gören arkadaşım ben de istiyorum aynısından deyince mecbur bir tane de ona diktim.   

Onun için de bu penye kumaşı kullandım. Onda farklı olarak kollara ve yakaya bant döndüm ve çabucak bitti. Eteğini de zigzag dikiş geçip bıraktım, kumaş penye olunca bu yeterli oluyor.  


Penye dikmeyi çok sevdiğimi hep söylüyorum. Dikimi oldukça kolay bir kumaş. Eğer dikişe yeni başladıysanız mutlaka penyeyi deneyin. Penye kumaş, ilk başlarda yorucu olabilen dikişte motivasyonunuzun artmasını sağlayacaktır. Tabi penye kumaş için jarse yada penye iğnesi almayı da ihmal etmeyin, yoksa dikemezsiniz. 


Şimdilik benden bu kadar, diğer diktiklerimi de toparlayıp en kısa sürede onların detaylarıyla da burada olmaya çalışacağım. bye :) 

30 Mayıs 2017 Salı

Pantol idi etek idi pantol idi ......

Merhaba, 

Bugün bir pantolonun önce etek sonra tekrar pantolon oluşunu anlatacağım :)  


Aslında bu eteğim daha önce bir pantolondu, aldığımda aşağıdaki gibiydi. Ben onu etek olarak kullanmayı tercih ettim ve geçen sene burada anlattığım şekilde eteğe çevirdiğim. 


Geçen gün eteğimi tekrar giydim de baktım ayağıma bacağıma dolanıyor, aşırı rahatsız, ben bunu en iyisi tekrar pantolona çevireyim dedim, bir kere aklıma koydum ya, saat akşam 10 olmuş duramadımaldım elime makası. 

Ben ne zaman yaptığım işe özenmezsem o iş çok güzel oluyor. Olmazsa da olmaz diyerek başladığım eteğimi şipşak kesiverdim, bel bandı hariç dikişlerini yaptım. Ertesi akşamda iftardan sonra yarım saatte kalan dikişlerini bitirdim, giydim rahat rahat oturdum :D 

Peki nasıl yaptım! 

Youtube eklediğim videoyu buradan izleyebilirsiniz ama buraya da bazı detaylarını yazmak istiyorum. 

Tekrar pantolon yapmak için, eteğe çevirirken birleştirdiğim dikişleri yine söktüm. Burada yan dikişlere asla dokunmuyorsunuz. Açıkta kalan kısımları ağ olarak kullanacağımız için herhangi bir pantolon kalıbınızı daha önce yine youtube kanalımda yayınladığım bu videomda anlattığım şekilde yerleştirip şekillendiriyor ve ağ dikişini yapıyoruz. Bel bandını da taktık mı işlem tamam. Sizin eteğinizin bel bandı yok ve beli lastikli ise lastik tünelini söküp lastiği çıkarmalı, orta dikişleri sökmeli ve ağ kısmını birleştirdikten sonra açtığınız lastik tünelini tekrar dikmelisiniz.   

Esnek kumaşlı eteklerinizi pantolona çevirmek işte bu kadar kolay!  

Sevgiler, :)