8 Mayıs 2017 Pazartesi

BRETON BLUZ (Namı diğer MARINE yada ÇİZGİLİ)

Merhabalaaar

Bu ara bahardan mıdır nedir, herkeste bir denizci tarzı giyinmeler, bir çizgili bluz üzerine kırmızı fular takmalar falan yalan yok, çok kıskandım, hatta biraz da sinir oldum! 


Bu bretoncu, marinci yada namı diğer çizgilici arkadaşları görünce verdim kendime gazı; "kızım sen denizci torunu, denizci yeğeni, bahriyeli kuzenisin, dik, giy bir breton, hakkındır" dedim! Tabi o dakikadan sonra, davullar, zurnalar eşliğinde başladı bende fikirler uçuşmayaaaa, hobaaaaa

   

Neysee bretonların tarihini kısaca özetlersek; Bu bluzler 1800'lü yıllarda Fransız donanmasının ve deniz işçilerinin üniforması olarak kullanılmaktaymış. 

1900'lü yıllarda bu üniformalardan esinlenen, ikonik tasarımcı Coco Chanel'in yeniden tasarlayıp, denizcilik koleksiyonuna dahil edilmesiyle Dünya modasına kazandırılmış. 


Zaman içinde Dünyaca ünlü bir çok markanın koleksiyonlarına eklediği ve ünlü isimlerin de yoğun ilgi gösterdiği bretonlar, günümüze kadar güncelliğini ve cazibesini korumayı da başarmış.  




Bu kumaşların değişik bir cazibesi var, istediğiniz her renkle ve her kumaşla kullanıp enfes kombinler tasarlayabilirsiniz. Yırtık kotlar, deri etek ve ceketler, haki, lacivert, kahverengi, sarı, fuşya her renk ve seçenekle oldukça uyumlu. Ama benceee, bretonların en samimi dostu kırmızııı! Sizce? 





Bu fotoğraflarda denizciden çok motorcuya benzemiş olabilirim ama olsun sıkıntı yok benim baba da motorcu ve bretonları motorcular da giyer :) 



Kumaşım uzun zamandır duruyordu. Fırsat bulup böyle bir bluz dikmenin hayallerini kuruyordum. Hatta daha kumaşı biçmeden bu yazıyı bile hazırlamıştım. 

Ben genellikle bir şey dikmeye karar verdiğimde kafamda blog yayınını da kurgularım. Bu sefer aceleci davranıp, bluzu dikmeden bir ay önce yayını hazırladım. Bluzumu de 1 Mayıs tatilinde diktim, 2 Mayısta açılışını yaptım ve o gün bugündür üzerimde :) 

Kalıp olarak yine daha önce bir çok elbise, bluz, hırka vs vs'de kullandığım şu penyeler için uygun olan kalıbımı kullanarak diktim. Penye kumaş da olsa çizgili olmasından dolayı hatayı çok kabul etmeyen ve ekstra özen isteyen bir iştir breton dikmek. Ben çizgileri eşitlemeye özen göstersem de bir kaç yerde oluşan kaymalara mani olamadım! Kollarını ve eteğini kıvırıp diktim, yakasına ise bant dönerek bitirdim. O bile çok uğraştırdı, üç defa sökmek zorunda kaldım. 

Daha önce de çizgili kumaş çok diktim ve her diktiğime ayrı hayran oldum. Sanırım ben aşırı bir breton severim. :) 

Sevgilerimle ❤






     
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder